21 Ekim 2016 Cuma

THE DOORS FİLMİ

Ahhhh nasıl güzel film, nasıl güzel adam, nasıl güzel şarkılar... Herkesin hayatı kendine, herkesin fikirleri, yaşam tarzı kendine... Ben sadece bu cümleyi kurabiliyorum Jim Morrison'ı düşündükçe... Sanatçıları bizde var eden şey ne ürettikleri çünkü, ne kadar ürettikleri, o üretilen şeylerin kalbimize dokunup dokunmadığı, yaşam tarzları ya da inanışları değil, Jim Morrison bu anlamda birçok insanın hayatına dokundu, onlardan biri de benim.
   Ezelden beri severim kendisini, şarkılarını ama bu film yok mu... The Doors filmi 1991 yapımı biliyorsunuz. Film yapıldığı dönemde eleştiri yağmuruna tutulmuştu Jim Morrison tasvirinden dolayı. Evet bana da aşırı geldi o tasvir ama aşina olunmayan yaşam tarzları hep aşırı gelmez mi zaten bünyeye? Jim Morrison gerçekte, filmdeki o adam olsun ya da olmasın, bugün ölümünün üzerinden nerdeyse 50 sene geçmiş olmasına rağmen insanları etkilemeye devam ediyor.
    Filme bakacak olursak; şunu söyleyebilirim: Val Kilmer, Val Kilmer, Val Kilmer... Oyuncunun, bu filmdeki performansından dolayı yeteri kadar hakkının verildiğini düşünmüyorum, belki de filmin eleştirel tarafı onun da haksızlığa uğramasına sebep olmuştur. Val Kilmer, bizim o şarkı videolarında gördüğümüz, sakin sakin şarkısını söyleyen, temiz yüzlü, iyi aile çocuğu görünümlü Morrison'u almış ve bambaşka bir levela taşımış, eleştiri oklarının başlıca sebebi bu diye düşünüyorum, bu bile onun hakkını vermek için bir sebep.
      Demem o ki; The Doors'u izleyin, izleyin yahu, benim gibi ağlayın bir de mezarlık sahnesinde, sonra The Severed Garden'ı sesini açıp açıp dinleyin yeniden, dinledikçe yeniden ağlayın. Bugün bile içim acıyor, hâlâ, ölümünü kabullenemediğim canısılarımdan biridir Jim Morrison, yattığı yer cennet olsun desem komik olmam değil mi:)) 

"People are strange when you're a stranger 
Faces look ugly when you're alone 
Women seem wicked when you're unwanted 
Streets are uneven, when you're down"

Hayat, bazı şeyleri kabullendikçe daha kolay, insanları anlamaya çalıştıkça daha katlanılabilir...

Kişisel Gelişemeyen Kız
21 Ekim 2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder